måndag 29 juni 2015

Projekt Sommar 2015: 29 juni - Tom Alandh

29 juni - Tom Alandh

Prat: 
Ännu ett program av typen Mitt Livs Historia. Kunskapsgraden är nära 0, och även humorgraden är låg. Det finns ingen röd tråd eller tema. Jag hade aldrig hört talas om Tom innan, och det dröjer typ en timme innan jag ens förstår vad han sysslar med (spoilervarning: han är journalist och dokumentärfilmare). Reserverar mig för möjligheten att han sa det tidigare och att jag missade det...

Toms dokumentärfilmer är säkert jättebra och hur de blev till kan nog vara väldigt intressant att höra. Det berättar han dock bara en liten, liten aning om. Istället berättar Tom olika episoder ur sitt liv som känns oerhört viktiga för allmänheten att känna till, exempelvis att han en gång hade en katt som hette Rufus. Rufus brukade jama, och gillade att bli klappad. Det var också någon släkting som bakade goda bullar eller nåt. Och så dör det fler personer i detta sommarprat än i en genomsnittlig säsong Game of Thrones. Inte ens katten Rufus går säker!

Rekommenderas för alla medlemmar i intresseklubben.

Musik: 
Lite gammal jazz och sånt igen. Musiken är väl lyssningsbar. Monica Zetterlund får inte mindre än två till låtar, och leder därmed musiktopplistan i årets Sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar